Αλέξανδρος
ο Μέγας
Alexander der Grosse
DIAGORAS
ΔΙΑΓΟΡΑΣ
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
|
Οι τρεις «ιερές»
αρχές της Θράκης
Του Πασχάλη Χριστοδούλου*,
09.02.2005
Καμιά απολύτως
σχέση με την εορτή των τριών ιεραρχών.
Επόμενα και με τα γράμματα.
'Αλλα
πράγματα διακονούν οι εν λόγω αρχές.
Καταρχήν ποιες είναι. Η πρώτη είναι
η διορισμένη κρατική. Στην οποία
έχει δοθεί μάλιστα η ιερή λέξη: Περιφέρεια.
Η δεύτερη είναι η αιρετή Νομαρχιακή
αυτοδιοίκηση. Και η αυτοδιοίκηση
είναι ιερή λέξη. Αμφότερες κατά τις
προηγούμενες μόλις ημέρες,
αγωνίστηκαν αν δεν ανταγωνίστηκαν να
προσφέρουν τις καλές τους υπηρεσίες.
Για ποιο ζήτημα; Μα στην πλειοδοσία
της καλύτερης επίθεσης φιλίας στους
γείτονες. Μέχρι εκχιονιστικά μηχανήματα
προσφέρθηκαν να τους προμηθεύσουν.
Τίποτε το περίεργο
που όλα αυτά συνάντησαν το ενδιαφέρον
των Αθηναϊκών Μέσων. Απλούστατα αν
επιδεικνύονταν ανάλογο ενδιαφέρον εκ
μέρους των αρχών αυτών στις γιαγιάδες
του Νομού, και συγκεκριμένα στην περιοχή
του Διδυμοτείχου, ίσως τότε, να τις
προλάβαιναν και αυτές. Ίσως να μην
είχαν καεί. Όπως πρόλαβαν την
εγκυμονούσα από την περιοχή της
Κεσάννης της Ανατολικής Θράκης.
Κανείς δεν
αμφιβάλει ότι το πιο ιερό ανθρώπινο
πλάσμα στον κόσμο είναι εκείνο που
πρόκειται να φέρει και νέο πλάσμα
στον κόσμο. Η έγκυος γυναίκα. Δυο
φορές δηλαδή ιερό. Και από τη σκοπιά
αυτή η ενέργεια τη μεταφοράς της στο
Νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης είναι
και αυτή μια πράξη ιερή. Απλώς, στη
συγκεκριμένη περίπτωση συνυπήρξε μια
αντιστροφή των πραγμάτων. Τα μέσα
έγιναν σκοπός, και ο σκοπός, μέσα.
Εδώ εμπλέκεται η
τρίτη αρχή, που έλεγα στην αρχή. Η γειτονική
εξωελλαδική. Και αυτή όμως ωσεί
παρούσα αρχή της Θράκης από ετών.
Όχι στα χαρτιά, στην πράξη. Αυτή
κρίνει και προκρίνει. Ένα από αυτά
είναι σε ποια από τις δυο
προηγούμενες αρχές, να δώσει το χρίσμα
στις όποιου επιπέδου εκλογές
υπάρξουν στο μέλλον, στην περιοχή.
Είναι ευχαριστημένη και από τις δυο.
Και όχι μόνο αυτό. Αλλά και λόγω της
φιλίας, σιγοτραγουδά και ένα άσμα
πολύ προηγούμενων δεκαετιών, μη
ξέροντας ποια από τις δυο να διαλέξει.
Κάτι που είχαν
υπόψη τους οι αρχές όταν έκαναν όσα
έκαναν. 'Αλλοι
το θεωρούν αυτό ως λογική επιβράβευση
μιας όντως μεγάλης προσπάθειας.
'Αλλοι το κατέκριναν
με οξείς μάλιστα τόνους. Με ένα τρόπο
τυφλό. Και άλλοι σίγησαν. Είτε γιατί
δεν είχαν τι να πουν είτε συμφωνούσαν
είτε λόγω κανενός φλερτ. Η δική μου
γνώμη είναι ότι η αλήθεια βρίσκεται
αλλού. Ο βίος και η πολιτεία της όποιας
Θρακικής πολιτείας, είναι ο
αντικατοπτρισμός των εν πολιτικαίς
Αθήναις, συμβαινόντων. Επόμενα και
στο επίπεδο των όσων προσδοκά ο
όποιος καριερισμός. Σε αυτό άλλωστε
το πεδίο κινούνται οι αδιακρίτως
χρωματισμού αρχές, που ανέφερα. Με
τέτοιους τρόπους αναπαράγονται όχι
μόνο οι δυο αλλά και οι τρεις
«ιερές» αρχές της Θράκης.
*Υπήρξε Δήμαρχος
Σουφλίου και υποψήφιος Νομάρχης
Έβρου στις εκλογές του 2002
Σουφλί, Φεβρουάριος
2005
pashalsf@otenet.gr
|
|
Όταν
"κοιμάσαι" άλλος γράφει ιστορία
ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ
Εμείς
το αραχάνθος τα σκορπίδια, οι διάττοντες,
επιβήτορες
στη ξένη γη, μέσα στο
σκοτάδι της μέρας, στ' αχνάρια του
Διογένη, με τη βούληση μας, να
θεμελιώσουμε την υποδομή του ελληνικού
οράματος. Να βρούμε τη χαμένη μας
ταυτότητα...!
Μάγειρας
Όποιος
ελέγχει το παρόν,
ελέγχει και το
παρελθόν.
Όποιος
ελέγχει το παρελθόν,
"καθορίζει"
το
μέλλον
George
Orwell
Θερμοπύλες
Κ.Καβάφης
1903
Τιμή
σ' εκείνους όπου στην ζωή των
Ώρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες
Ποτέ απ' το χρέος μη κινούντες.
Δίκαιοι κ' ίσιοι σ' όλες των τες πράξεις.
Αλλά με λύπη κιόλας κι ευσπλαχνία.
Γενναίοι οσάκις είναι πλούσιοι, κι όταν
Είναι πτωχοί, πάλ' εις μικρόν γενναίοι,
Πάλι συντρέχοντες όσο μπορούνε.
Πάντοτε την αλήθεια ομιλούντες,
πλην χωρίς μίσος για τους ψευδομένους.
Και περισσότερη τιμή τους πρέπει
Όταν προβλέπουν (και πολλοί προβλέπουν)
Πως ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος.
Κ΄ οι Μήδοι επί τέλους θα διαβούνε.
|