η φωνή σου

η στήλη μας

   

Μετανάστης
Αδέσμευτο περιοδικό στο διαδίκτυο

Εκδίδεται από επιτροπή

metanastis@metanastis.com
   


Κι εσύ λαέ βασανισμένε πληρώνεις την αδιαφορία σου 
 

ΕΠΕΨ
Επιστολική Ψήφος

Λογοτεχνία της διασποράς  ΕΕΛΣΠΗ

Ελληνική Γλώσσα 

Οργανισμός 
 διεθνοποίησης
 Ελληνικής Γλώσσας
ΟΔΕΓ

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ

Ελληνική Μουσική

Τέχνη & Πολιτισμός

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΜΑΥΡΑΚΟΚΚΙΝΑ 

Ποίηση

Ενδιαφέροντες
Κόμβοι

Επιστολές

Αρχείο

 Ελληνικό Θέατρο
Βούπερταλ
Griechisches Theater
Wuppertal

Αλέξανδρος ο Μέγας

Alexander der Grosse

 DIAGORAS

ΔΙΑΓΟΡΑΣ
 ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
 

 

   

Μαύρα - Κόκκινα
-Διαβάστε πρώτα το παρακάτω άρθρο με τα μαύρα-

«Διαστάσεις, ανέντιμος, νάρκισσος, ρατσιστής»
του ΜΙΧΑΛΗ ΜΗΤΣΟΥ από ΤΑ ΝΕΑ, 04-08-2004

Ο πρόεδρος Μπους είναι ο υπ' αριθμόν ένα εχθρός των Αράβων (εντάξει, όχι ΟΛΩΝ των Αράβων). Ο Μάικλ Μουρ είναι ο υπ' αριθμόν ένα εχθρός του προέδρου Μπους. άρα; ρα, θα έπρεπε η ταινία «Φαρενάιτ 9/11» να προκαλεί παραλήρημα στον αραβικό κόσμο. Οι κριτικοί θα έπρεπε να γράφουν ενθουσιώδη κείμενα, έξω από τους κινηματογράφους όπου προβάλλεται η ταινία θα έπρεπε να σχηματίζονται τεράστιες ουρές, ενώ οι μαζικές διαδηλώσεις εναντίον του Μπους θα έπρεπε να προκαλούν ρίγη στα καθεστώτα. Αλλά δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.

«H ταινία είναι αντιφατική, ναρκισσιστική, διανοητικά ανέντιμη και ρατσιστική», έγραψε ένας κριτικός σε μια εφημερίδα της Βηρυτού. «άλλο ένα τούβλο στο τείχος της σύγχυσης, των γενικεύσεων και των στερεοτύπων γύρω από τη Μέση Ανατολή που κατασκευάζει η αμερικανική λαϊκή κουλτούρα», σημείωσε ένας άλλος. «Το λαμπρότερο παράδειγμα κινηματογραφικής προπαγάνδας από την εποχή της Λένι Ρίφενσταλ», τόνισε ένας τρίτος.

Πώς εξηγούνται αυτά τα σκληρά λόγια για μια ταινία που έχει αποφέρει μέσα σε ένα μήνα στο δημιουργό της 103 εκατομμύρια δολάρια από την προβολή της σε 30 χώρες; Όπως γράφει ο ανταποκριτής της Κοριέρε ντέλα Σέρα στη Βηρυτό, οι κριτικοί προβάλλουν τρεις λόγους. Ο πρώτος είναι η απουσία λογικής. Ο Μουρ κατηγορείται ότι παρουσιάζει μια αυθαίρετη και ατεκμηρίωτη θεωρία συνωμοσίας: τόσο πίσω από την 11η Σεπτεμβρίου όσο και πίσω από την εισβολή στο Ιράκ βρίσκονται οι «Σαουδάραβες» (μια λέξη που χρησιμοποιείται με τον ίδιο περιφρονητικό τρόπο που άλλοι χρησιμοποιούν τη λέξη «εβραίοι»).

Ο δεύτερος λόγος είναι η απουσία αντικειμενικότητας. Πώς είναι δυνατόν να παρουσιάζεται το προπολεμικό Ιράκ ως μια χώρα ευτυχισμένη και φιλειρηνική; Γιατί ο σκηνοθέτης εμφανίζει ως μοναδικά θύματα του πολέμου τούς φτωχούς αμερικανούς στρατιώτες;

Δικαίως δίνεται έμφαση στις οικονομικές σχέσεις της ομάδας του Μπους με τους Σαουδάραβες. Γιατί δεν αναφέρεται όμως πουθενά ότι τις ίδιες προνομιακές σχέσεις με τον Οίκο του Σαούντ διατηρεί κάθε αμερικανική κυβέρνηση μετά το 1942; Δεν έχει διηγηθεί κανείς στον Μάικλ Μουρ τη σκηνή της συνάντησης του Ρούσβελτ και του Τσώρτσιλ με τον Σαουδάραβα βασιλιά Ιμπν Σαούντ, όπου ο πρώτος σβήνει το τσιγάρο του για να μη δυσαρεστήσει τον συνομιλητή του, ενώ ο δεύτερος συνεχίζει να καπνίζει αμέριμνος το πούρο του;

H τρίτη εξήγηση για τις αρνητικές κριτικές των Αράβων είναι ο ρατσισμός. «Με εξαίρεση μερικές γυναίκες και παιδιά από το Ιράκ, που παίζουν το ρόλο του σκιάχτρου, δεν υπάρχει στην ταινία ούτε ένας καλός ραβας», επισημαίνει ο Τούρι Μούντε. Οι μοναδικές γυναίκες που θρηνούν είναι οι μητέρες των αμερικανών στρατιωτών. Το μοναδικό συναίσθημα που διακατέχει τους Ιρακινούς είναι η βεντέτα. Ο Μπους πιστεύει ότι οι Αμερικανοί έχουν έναν εχθρό, και ότι ο εχθρός αυτός μιλά αραβικά. Κατά σύμπτωση, το ίδιο φαίνεται να πιστεύει και ο Μουρ.»

Κόκκινα

Ο κάθε άνθρωπος με κάποιο κοινωνικοπολιτικό κριτήριο, θα μπορούσε να αμφιβάλλει για την «γνησιότητα» της αντιμπουσικής τοποθέτησης του ατόμου Moore.
Και όταν λέω «γνησιότητα», εννοώ, αν το άτομο αυτό ήταν μεμονωμένο και ενεργούσε σωστά ή λανθασμένα με δική του πρωτοβουλία ή ήταν επιλεγμένο σαν κατάλληλο πρόσωπο σε μια δοσμένη περίοδο από ένα κάποιο οικονομικό «αντιμπουσικό» κέντρο με συγκεκριμένο στόχο.
α) Η μεταφορά από τον καλλιτεχνικό στον πολιτικό χώρο, με τέτοια μεγάλη δημοσιότητα δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη χωρίς την οργανωμένη βοήθεια των ΜΜ(E)Διαστρέβλωσης.
β) Στο αποφασιστικό, τολμηρό και σκληρό πολιτικό ντεμπούτο του Moore δεν εκδηλώθηκε η λογικά αναμενόμενη σχετική ρεπουμπλικανική δημόσια αντίδραση.
γ) Η συγγραφή δύο βιβλίων -Best Seller- 350 σελίδων το κάθε βιβλίο μέσα σε χρόνο ρεκόρ, -λιγότερο από δύο χρόνια- είναι ακατόρθωτο από ένα άνθρωπο, που γύρισε στο ίδιο χρονικό διάστημα και ένα αντιμπουσικό φιλμ και μάλιστα έφτασε στις Κάνες και σε μια περίοδο που τα πολιτικά ντοκιμαντέρ έχουν προγραμματισμένα δολοφονηθεί πήρε και Όσκαρ - Βραβείο Ακαδημίας Τέχνης Επιστημών και Κινηματογράφου των ΗΠΑ, με δυναμικά DNA της σιωνοφασιστικής κουλτούρας-.
Να σημειωθεί ότι ο άνθρωπος είχε και χρόνο, σχεδόν κάθε μέρα για δημόσιες εμφανίσεις.

Ας δούμε τώρα τι βγαίνει από τα βιβλία.

Στο δεύτερο του βιβλίο «Dude, where΄s my country?» άμα το διαβάσει κανείς δεν βγάζει συμπέρασμα τι σκέπτεται ο συγγραφέας του βιβλίου, -εκδοτικός οίκος Piper München Zürich-. Στη σελίδα 26 ο Moore γράφει.: «Τα δικά μου ερωτηματικά που μπαίνουν για την 11η Σεπτεμβρίου δεν αφορούν το πως οι τρομοκράτες διέφυγαν την προσοχή του αμυντικού συστήματος της χώρας ή και πως παρέμειναν μέσα στην χώρα χωρίς να αποκαλυφτούν ή και γιατί όλοι οι Βούλγαροι που εργαζόντουσαν στο World Trade Center προειδοποιήθηκαν εκείνη την ημέρα να μην πάνε στην εργασία τους.»
Όπως μετέδωσαν πολλά πρακτορεία ειδήσεων, έγραψαν εφημερίδες και περιοδικά, ό,τι εκείνοι που ειδοποιήθηκαν και δεν πήγαν στην εργασία τους την 11η.Σεπτεμβρίου ήσαν Εβραίοι και όχι Βούλγαροι, κι όμως ο Moore τους ονοματίζει Βουλγάρους.
Υπάρχει μάλιστα σχετική τοποθέτηση της εβραϊκής κοινότητας της Ν. Υόρκης, ότι οι Εβραίοι δεν πήγαν εκείνη τη μέρα στη δουλειά τους επειδή γίνονταν κοινοτικές εκλογές και ότι πήγαν δήθεν να ψηφίσουν.
Στις παλιές εκδόσεις των εκκλησιαστικών μας βιβλίων όσον αφορά τα κείμενα «Η ζωή εν τάφω» που ψέλνονται τη Μεγάλη Παρασκευή στην εκκλησία, υπήρχε η φράση: «Σε σταύρωσαν Χριστέ μου οι άνομοι Εβραίοι...» Στα νεώτερα χρόνια εκείνο το «άνομοι» έχει εξαφανιστεί και υπάρχει μόνο το Εβραίοι. Δεν μου είναι γνωστό σήμερα αν αντικαταστάθηκε με τη λέξη «Βούλγαροι». Όπως εκείνο που γράφεται σε διάφορα περιοδικά ότι ο «Αριστοτέλης δεν είναι Έλληνας» και τι διάβολο ήταν ο άνθρωπος; Δεν αποκλείεται το 4500μχ να εμφανίζεται ο φιλόσοφος δίδυμο αδερφάκι του Δαβίδ.
Για σκεφτείτε τι θα σημαίνει για τους ιστορικούς-ερευνητές του απαίσιου μαζικού εγκλήματος, που θα βγουν μετά από 50 χρόνια να ερευνήσουν του υπεύθυνους της επαίσχυντης δολοφονίας 3000 πολιτών και θα διαβάζουν στο «Dude, where΄s My Coutry?» του Moore ότι οι Βούλγαροι ήταν εκείνοι που είχαν σχέση με το μαζικό έγκλημα. Αφού μέχρι τότε θα έχει εξαφανιστεί από όλα τα αρχεία της Υδρογείου η λέξη «Εβραίοι».
Όπως αγόρασαν όλα τα έντυπα και τα κατάστρεψαν όταν πρωτοτυπώθηκε το βιβλίο «Τα Πρωτοκόλλα των Σοφών της Σιών» σε δέκα χιλιάδες αντίτυπα, για να λένε σήμερα ότι είναι πλαστό.
Μα αν κανείς ρίξει μια ματιά το τι συμβαίνει στην ανθρωπότητα σήμερα δεν χρειάζεται να διαβάσει το βιβλίο, αυτό ξαναγράφεται από τα γεγονότα.

6 Αυγούστου 2004
Μάγειρας

metanastis@t-online.de

 

 

Όταν "κοιμάσαι" άλλος γράφει ιστορία
ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ

 Εμείς το αραχάνθος τα σκορπίδια, οι διάττοντες, επιβήτορες στη ξένη γη, μέσα στο σκοτάδι της μέρας, στ' αχνάρια του Διογένη, με τη βούληση μας, να θεμελιώσουμε την υποδομή του ελληνικού οράματος. Να βρούμε τη χαμένη μας ταυτότητα...!
Μάγειρας

 Όποιος ελέγχει το παρόν,
ελέγχει και το παρελθόν.
 Όποιος ελέγχει το παρελθόν,
"καθορίζει"
το μέλλον
George Orwell

 

Θερμοπύλες
Κ.Καβάφης 1903

Τιμή σ' εκείνους όπου στην ζωή των
Ώρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες
Ποτέ απ' το χρέος μη κινούντες.
Δίκαιοι κ' ίσιοι σ' όλες των τες πράξεις.
Αλλά με λύπη κιόλας κι ευσπλαχνία.
Γενναίοι οσάκις είναι πλούσιοι, κι όταν
Είναι πτωχοί, πάλ' εις μικρόν γενναίοι,
Πάλι συντρέχοντες όσο μπορούνε.
Πάντοτε την αλήθεια ομιλούντες,
πλην χωρίς μίσος για τους ψευδομένους.
Και περισσότερη τιμή τους πρέπει
Όταν προβλέπουν (και πολλοί προβλέπουν)
Πως ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος.
Κ΄ οι Μήδοι επί τέλους θα διαβούνε.
 

 

 

Το κείμενο εκφράζει την άποψη του συγγραφέα
κεντρική σελίδα

 ΑΡΧΕΙΟ

Ούλε τε καί μάλα χαίρε, θεοί δέ τοι όλβια δοίεν
Νά είσαι καλά καί νά χαίρεσαι, οι θεοί δέ νά σού δίδουν ευτυχία. (Οδύσσεια Ω 402.)