ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΟΥΣ ΒΩΜΟΛΟΧΙΑΙ ΚΑΙ «ΠΟΙΜΕΝΩΝ» ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ
Χωρίς ιδιαίτερη έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι ο
Δήμαρχος Σερρών Γ.Μωυσιάδης, καθώς και ο Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης Θεολόγος, προέβησαν σε απαγόρευση των παραστάσεων Αρχαίου Δράματος που επρόκειτο να δοθούν στον χώρο
της Ακρόπολης Σερρών (Κουλάς) και ιδιαίτερα στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας του Αγίου Νικολάου. Οι απαγορεύσεις αφορούσαν τα έργα «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου από τον
θίασο Γ.Κιμούλη, «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη από το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και «Πλούτος» του Αριστοφάνη από τον θίασο του Λ.Λαζόπουλου.
Δεν νιώσαμε έκπληξη γιατί η πρώτη απαγόρευση είχε
επιβληθεί πριν από 8 χρόνια, τον Αύγουστο του 1996, από τον τότε Μητροπολίτη Μάξιμο, στο έργο του Αριστοφάνη «Θεσμοφοριάζουσες» από τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η επίσημη εκκλησία
δείχνει το πρόσωπό της απέναντι στο Αρχαίο Ελληνικό Δράμα. Είναι σημαντικό όμως να τονισθούν οι ιδιαίτερες ιστορικές λεπτομέρειες του χώρου.
Η πόλη των Σερρών (η Αρχαία Σίρις) κατοικείται
συνεχώς από το 2000 π.χ.χ. Στα τείχη της Ακρόπολης κοντά στον Πύργο του Ορέστη είναι ορατά μέχρι σήμερα, τα σημεία της Κυκλώπειας αρχαϊκής δόμησης. Στην περιοχή της Ακρόπολης
υπήρχαν κατά την Αρχαιότητα δύο Ναοί. Πιθανότατα οι Αρχαίοι αυτοί Ναοί ήταν αφιερωμένοι στον Θεό Στρυμόνα και στον Απόλλωνα-Διόνυσο.
Ο πρώτος βρίσκεται κάτω από το σημερινό
τουριστικό περίπτερο και ο δεύτερος στην θέση όπου κτίστηκε τον 11 αιώνα μ.χ.χ. η εκκλησία του Αγ.Νικολάου, στο προαύλιο της οποίας επρόκειτο να δοθούν οι παραστάσεις. Η
εκκλησία λοιπόν του Αγ.Νικολάου κτίστηκε πάνω στον Ναό του Απόλλωνα-Διονύσου με την γνωστή τακτική καταστροφής και ισοπέδωσης των Ελληνικών Ιερών από τους χριστιανούς
αυτοκράτορες Θεοδόσιο, Αρκάδιο, Ιουνστινιανό και τους συνεχιστές τους.
Σε αυτόν τον Ιερό Χώρο για τους προγόνους μας,
που λεηλατήθηκε, βιάστηκε και ισοπεδώθηκε από την χριστιανική λαίλαπα, διαμορφώθηκε με χρήματα του Σερραϊκού λαού ένα υπαίθριο θέατρο. Σε αυτόν λοιπόν τον χώρο, ο οποίος ανήκει
στην Αρχαιολογική Υπηρεσία και όχι στην εκκλησία, ο μητροπολίτης και ο δήμαρχος απαγόρευσαν να δοθούν παραστάσεις Αρχαίου Δράματος γιατί όπως είπαν «υπάρχουν βωμολοχίες και τα
έργα βρίσκονται στα όρια του μη επιτρεπτού». Πέρα από την δημοσιότητα που πήρε το θέμα τις τελευταίες ημέρες, η οποία θα κοπάσει με την πάροδο του χρόνου, ανακύπτουν πολλά
σημαντικά ερωτήματα τα οποία ζητούν απαντήσεις :
1) Έως πότε διάφοροι μητροπολίτες θα αποφασίζουν
για τον τόπο, τον χρόνο και την ποιότητα της ψυχαγωγίας των πολιτών αυτής της χώρας;
2) Έως πότε διάφοροι μητροπολίτες θα αποφασίζουν
για το αν και κατά πόσο, ο πολίτης αυτής της χώρας θα πρέπει να μετέχει της «εαυτού Παιδείας» έστω παρακολουθώντας Αρχαίο Δράμα;
3) Έως πότε διάφοροι μητροπολίτες, συνεχιστές του
έργου αυτών που κατέστρεψαν και αφάνισαν το 97% των έργων των Αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, θα επιβάλλουν λογοκρισία και θα έχουν άποψη επί παντός επιστητού;
4) Έως πότε διάφοροι μητροπολίτες θα παρεμβαίνουν
στα πολιτικά και πολιτιστικά πράγματα ενός τόπου, εκβιάζοντας και απειλώντας με το λεγόμενο «πολιτικό κόστος»;
5) Έως πότε η Συντεταγμένη Πολιτεία και το
Υπουργείο Πολιτισμού θα ανέχεται και θα νομιμοποιεί τους καταπατητές-καταστροφείς των Ιερών τόπων των προγόνων μας;
6) Έως πότε η Συντεταγμένη Πολιτεία και το
Υπουργείο Πολιτισμού θα ανέχεται και θα νομιμοποιεί αυτούς οι οποίοι συστηματικά διαβάλλουν, διαστρέφουν και δυσφημούν διεθνώς, το μεγαλείο του προχριστιανικού μας Πολιτισμού;
7) Ποιος κυβερνά τελικά αυτόν τον τόπο;
ΥΣΕΕ Γραμματεία, Αύγουστος 2004
www.ysee.gr
|