η φωνή σου

η στήλη μας

Μετανάστης
Αδέσμευτο περιοδικό στο διαδίκτυο

Εκδίδεται από επιτροπή

metanastis@metanastis.com


Κι εσύ λαέ βασανισμένε πληρώνεις την αδιαφορία σου 

ΕΠΕΨ
Επιστολική Ψήφος

Λογοτεχνία της διασποράς  ΕΕΣΠΗ

Ελληνική Γλώσσα 

Ελληνική Μουσική

Τέχνη & Πολιτισμός

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΜΑΥΡΑΚΟΚΚΙΝΑ 

Ποίηση

Ενδιαφέροντες
Κόμβοι

Επιστολές

Αρχείο

Αθήνα 2004

Athens 2004

Αλέξανδρος ο Μέγας

Alexander der Grosse

 

 

  

ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΙΣΙΔΟΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

Μια σπουδαία αρχαιολογική ανακάλυψη ήλθε στο φως αυτόν τον καιρό. Στην Β.Α περιοχή της πρώην Αμερικανικής Βάσεως, στη Νέα Μάκρη και κοντά στο παραθαλάσσιο εκκλησάκι της Αγίας Κυριακής (θέση Μπρεξίδα η Β! Εφορία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ, με την αμέριστη συμβολή και του Δήμου Νέας Μάκρης, ανεκάλυψε σπάνια όσο και εκπληκτικά ευρήματα του 2ου π.Χ αιώνος. Τα πρώτα ευρήματα ανεκαλύφθησαν το 1967-68 και έκτοτε οι έρευνες σταμάτησαν. Πρόσφατα με κονδύλι 150 εκατ. της Ε.Ε προς τον Δήμο της Νέας Μάκρης ξανάρχισαν οι εργασίες και έφεραν στο φως τα εν λόγω ευρήματα. Μολονότι δεν έχουν εισέτι ολοκληρωθεί οι ανασκαφές, πληροφορούμεθα από το περιοδικό «ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ», τ.3 ον ότι μέχρι τούδε ήλθαν εις φως ευρήματα που ανήκουν σε Αιγυπτιακό ιερό που ανήγειρε ο Ηρώδης ο Αττικός και θεωρείται ένα από σημαντικότερα που σώθηκαν στην Ελλάδα. Εκτενείς πληροφορίες και φωτογραφίες θα δημοσιευθούν στο τεύχος Νοεμβρίου στο περιοδικό «ΔΑΥΛΟΣ» [Για την ταχεία ολοκλήρωση του ανασκαφικού έργου βοήθησε και ο Δήμος Νέας Μάκρης, προκειμένου να πραγματοποιηθούν τα πολιτιστικά έργα εντός της παραχωρηθείσης εκτάσεως μέσα στην βάση(γυμναστήρια, πισίνες, αμφιθέατρα κ. α), τα πλείστα εκ των οποίων έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Όπως δε με επληροφόρησε ο δήμαρχος Νέας Μάκρης κ. Ιορδάνης Λοίζος, πρόκειται να γίνει και αρχαιολογικό πάρκο με τα ανακαλυφθέντα ευρήματα, καθώς και η ανέγερση Ολυμπιακού θεματικού μνημείου]
Ο «ΔΑΥΛΟΣ» παρακαλείται όπως αποστείλει δικό του αρχαιολόγο ίνα περιγράψει και σχολιάσει ταύτα. Όχι ότι τα αμφισβητούμε, αλλά στην εποχή της απάτης που ζούμε και δεδομένου ότι στο παρελθόν έχουν κυκλοφορήσει ποικίλες φήμες για αρχαιολαθροθηρίες στην Αμερικανική Βάση, είναι λογικό να διατηρούμε ορισμένες επιφυλάξεις. Εξ άλλου, έχουμε και την περίπτωση του ωκεανολόγου Ζακ Κουστώ, που είχε ποντίσει σύγχρονες πλάκες με «παλαιομένες» Σημιτικές επιγραφές στα παράλια της Κρήτης. Επομένως έχουμε κάθε λόγο να επαγρυπνούμε για να λάμψει όλη η ιστορική αλήθεια.

Ποια ήτο η θεά Ισις ;
Κατά την Ελληνική Αρχαιολογία(Μυθολογία) η πανέμορφη Ιώ , κόρη του Ινάχου και ιέρεια στο ναό της Ηρας, στις περιπλανήσεις της ανά τον κόσμο, για να μην την κλέψει ο Δίας, έφθασε στην Αίγυπτο. Εκεί θαυμάσθηκε για τη σεμνότητα , την ομορφιά και την εξυπνάδα της και οι Αιγύπτιοι την ονόμασαν θεά Ισιδα. Αργότερα, όταν την ανακάλυψε ο Δίας, κοιμήθηκε μαζί της και γέννησε τον Επαφο. Από τον Επαφο γεννήθηκε η Λίβυα. Από δε την Λίβυα και τον Ποσειδώνα γεννήθηκαν ο Αγήνωρ και ο Βήλος. Από τον Βήλο γεννήθηκαν οι δίδυμοι αδελφοί ο Δαναός και ο Αίγυπτος, που έδωσε και το όνομα του στη χώρα του Νείλου(ήτοι χώρα κάτω από την Ελληνική Αιγηίδα=χώρα που κείται κάτω από το Αιγαίο). Κατ' άλλους ή Ισις ήτο θυγάτηρ του Κρόνου και της Ρέας, ή του Διός και της Ηρας, ή του Προμηθέως, ή του Ερμού. Η Ισις μετέβη στην Αίγυπτο όπου έλαβε άνδρα τον Σάραπιν ή τον Τηλέγονον. Εκεί έμεινε επίτροπος του βασιλείου και έταξε νόμους καλούς. Δια τούτο ονομάσθη "Θεσμοφόρος". Επομένως η θεά Ισις ανήκει στο Ελληνικό πάνθεον.

Οι Ελληνες στο χώρο της Αιγύπτου και Αφρικής

Να αναφέρουμε ακόμη ότι μετά τον κατακλυσμό του Ωγύγου(ανάγεται 30-40.000 χρόνια προ εποχής(Π.Ε), οι Ελληνες εξευρένησαν την Αιθιοπίαν και έχτισαν πόλεις στα Μεσογειακά παράλια της Αφρικής και στο Δέλτα του Νείλου. Αργότερα δημιούργησαν εμπορικούς σταθμούς στις εκβολές του Νείλου και έμαθαν τους ιθαγενείς Αιθίοπες πώς να καλλιεργούν τη γη και άλλες τέχνες, προ παντός όμως τους εμύησαν στη λατρεία των θεών του Ολύμπου. Μολονότι οι Αιγύπτιοι ήσαν καλοί χειροτέχνες, γεωργοί και μουσικοί, ουδέποτε ησχολήθησαν με τα γράμματα και τις επιστήμες. Γι' αυτό δεν έχουμε Αιγύπτιους φιλοσόφους, μαθηματικούς, αρχιτέκτονες, αστρονόμους, συγγραφείς, γιατρούς (με εξαίρεση τους χειρουργούς λόγω της μουμιοποιήσεως των νεκρών) κ.α. Σε όλη την μακραίωνα ιστορία της Αιγύπτου οι Έλληνες είχαν την εξουσία (ιερείς, μάντεις , κρατικοί υπάλληλοι, στρατηγοί, ναυτικοί, έμποροι κλπ) Ο πρώτος Φαραώ Μην, Μένες ή Μηνάς ήτο Μινωίτης Ελλην, γιός του βασιλιά της Κρήτης Μίνωα. Οι ιστορικές έρευνες και η γραπτή παράδοση απορρίπτει την άποψη ότι υπήρξαν δυναστείες με Αιγυπτίους βασιλείς. Ολοι σχεδόν οι Φαραώ και οι κρατικοί υπάλληλοι της Αιγύπτου σε όλα τα χρόνια ήσαν Ελληνες. Τέλος να αναφέρουμε ότι όλες σχεδόν οι αρχαίες και νέες Αιγυπτιακές πόλεις φέρουν Ελληνικά ονόματα. Μια τέτοια στενή πολιτική, οικονομική και πολιτιστική σχέση-στην ουσία συγγενική μεταξύ των δύο λαών- από τους πανάρχαιους χρόνους ως σήμερον, δεν ήτο δυνατόν να μην έχει συνέχεια επι της εποχής του Μεγάλου Αλεξάνδρου και των διαδόχων του.

Η Αιγυπτιακή Λατρεία

Οι Αιγύπτιοι λάτρευαν -όπως οι Ελληνες- την Φύσιν. Οι δε θεοί τους ήσαν σχεδόν ταυτόσημοι με τους θεούς των Ελλήνων, με διαφορετικά ή και τα ίδια ονόματα ήτοι:

Αμμων Ζεύς,
Ερμής(Θωθ),
Δήμητρα (Ισις),
Θέμις(Μαάτ),
Ηρα(Μούτ),
Λητώ(Νεχμέτ),
Πλούτων (Οσιρις),
Απόλλων(Ρα),
Αρης (Ανούρ),
Ξένιος Ζευς(Σήθ),
Ηφαιστος(Ρε),
Αθηνά (Ατέν ή Νηίθ),
Αφροδίτη (Αθώρ ή Αθήρ),
Φαέθων(Φθά) κ.α.

Μαρτυρίες

1/ Από τα «Αιγυπτιακά» του Μανέθωνος(280 π. Χ), ο οποίος κατέγραψε όλα τα ιερογλυφικά(αρχαία Ελληνική γραφή) των παπύρων σε κλασσική Ελληνική γραφή, αρχής γενομένης από το 30.000 Π.Ε (Η ανάγνωση έγινε και με την βοήθεια του Αθηναίου ιερέα Τιμοθέου του γένους των Ευμολιδών τον οποίον προσεκάλεσε ο Πτολεμαίος) Εξ αυτών ήλθεν στο φως ότι την Αίγυπτο κυβερνούσαν οι θεοί Ηφαιστος, ο γιός του Ηλίου, ο Φαέθων, ο Δίας, ο Ηρακλής κ.α. Επίσης αναφέρει 32 δυναστείες της Αιγύπτου, που οι περισσότερες ήσαν Ελληνικές, με εξαίρεση την εποχή των Περσών στα ιστορικά χρόνια. Τα Αιγυπτιακά του Μανέθωνος δεν σώζονται παρά μόνον αποσπάσματα τούτων από άλλους συγγραφείς. [Πηγές πληροφοριών: α/ Σύγκελλος, β/ Corpus Scriptorum Historicorum Byzantinorum-W. Dindorf 1829, g/ Εκδόσεις, Loed Classicla Library, MANETHO by W.G WADDEL, δ/ Fragmenta Historicorum Grecorum, C, Muller, ε/ Ιώσηπος-Κατ' Απίωνος, στ/ «ΩΓΥΓΙΑ», Αθανάσιος Σταγειρίτης, ζ/ «ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ», Δημ. Βαρδίκος, «ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ». Κ. Χ. Κωνσταντινίδης κ. α]

2/ Ο Πλάτων γράφει « Οσα έχουν γίνει στα παλαιά χρόνια στην Ελλάδα, στην Αίγυπτο ή αλλού και τα γνωρίζουμε από διηγήσεις όλα είναι καταγεγραμμένα από τα παλιά χρόνια στα κείμενα που υπάρχουν στου Αιγυπτιακούς ναούς» Κι' αυτό διότι, ως αναφέρει ο Πλάτων και οι Ιερείς της Σάϊδας, η Ελλάς υπέστη επανειλημμένες γεωλογικές καταστροφές και έχασε όλα τα αρχεία της ιστορίας της.

3/ Ο μέγας Έλλην αρχιτέκτων και μηχανικός Δαίδαλος είναι ο κατασκευαστής του μεγάλου ναού Ηφαίστου στην Μέμφιδα(Διόδωρος Σικελιώτης)

4/ Ο Ηρόδοτος γράφει: « μου διάβασαν οι ιερείς από τα ιερά βιβλία κατάλογο από 330 βασιλείς και μετά , όταν περάσαμε στο Ναό, μου έδειξαν τους μεγάλους ξύλινους ανδριάντες και ήταν όσοι μου είχαν διαβάσει προηγουμένως»

5/ Τέλος από την Ροζέτη Στήλη , που ανεκάλυψε Έλλην μηχανικός του Μ. Ναπολέοντος το 1799. Σ' αυτήν είναι χαραγμένο κείμενο σε τρεις γραφές. Στο άνω μέρος Ιερογλυφικά(αρχαϊκή Ελληνική), στη μέση Γραμμική Γραφή Α(αρχαία Ελληνική) και κάτω Κλασσική Ελληνική Γραφή

Να αναφερθεί ακόμη ότι ιστορικά , έχουμε δύο λαϊκές εξεγέρσεις των Αιγυπτίων κατά της κρατικής εξουσίας, επειδή τους κυβερνούσαν οι Έλληνες. Και στις δύο οι Φαραώ τους έπεισαν πως οι Έλληνες είναι ικανότεροι για την κρατική εξουσία. (Οι Αιγύπτιοι ποτέ δεν εστράφησαν κατά των Φαραώ διότι τους ελάτρευαν σαν θεούς)

Επίλογος

Χαιρετίζουμε την ανεύρεση των κατεστραμμένων Αιγυπτιακών αρχαιοτήτων της Μπρεξίδας, καταστροφής που οφείλεται αφ' ενός στον πανδαμάτορα χρόνο και αφ' ετέρου στη μανία των πρωτοχριστιανών εναντίον κάθε άλλης λατρείας. Ελπίζουμε λοιπόν να μην υπάρξει κι' άλλη καταστροφή, αυτή τη φορά της ιστορικής αλήθειας , εξ αιτίας οποιονδήποτε σκοπιμοτήτων. Όχι βέβαια από κάποιον Μπερνάλ, αλλά από τους εντόπιους παραχαράκτες της ιστορίας, που οδηγούν στην παραπληροφόρηση και στην απαξίωση του Ελληνικού Πολιτισμού. Δείτε την απαξίωση των ιστορικών χώρων του Μαραθώνα, της Σαλαμίνος, των Θερμοπυλών κ.α. Διότι ασφαλώς υπάρχουν κέντρα αποφάσεων, που καθοδηγούν τους εντόπιους και ξένους «φοινικιστές», για να σβήσουν το φως της αλήθειας, που αντιπροσωπεύει ο Ελληνικός Πολιτισμός. Και ο κ. Σημίτης υπάκουος δήλωσε ότι: «δεν τον ενδιαφέρει το παρελθόν». Ελπίζουμε ότι η ανεύρεση του ναού της Ίσιδος στην Νέα Μάκρη θα συσφίξει τις σχέσεις δύο συγγενικών λαών, του Ελληνικού και του Αιγυπτιακού, που ποτέ σχεδόν στην μακραίωνα ιστορία τους δεν έπαυσαν να είναι φιλικές.

Κ. Χ. Κωνσταντινίδης, Υποστράτηγος ε.α
29.09.02

Διαβάζετε και διαδίδετε τις ιστοσελίδες
http://amphiktyon.topgreek.com
http://www.achilleous.com/amphiktyon

Το κείμενο εκφράζει την άποψη του συγγραφέα

 

Όταν "κοιμάσαι" άλλος γράφει ιστορία
ο μετανάστης

κεντρική σελίδα

 ΑΡΧΕΙΟ